Tuesday, January 31, 2012

iPad, iPhone, iPod, iPay



skang da jadi trend...budak2 naik bas jalan jauh bukak ipod dgr lagu sbb bosan jalan jauh...aku yg pki mp3 ni naik segan gak nk kuarkan aku punya mp3 tu...mp3 aku tu da la tiru design ipod shuffle...dr jauh nmpk mcm ipod shuffle...bila perati elok2 rupanya2 mp3 bodo je...even tgh joging pun org bukak ipod dgr lagu...

lg nk jadi trend kebanyakan org bila lepak kedai mamak atas meja dia cuba tgk ada apa selain makanan mamak yg menyihatkan tu...phone2 canggih2 belaka...yg xde phone atas meja tu biasanya pki phone2 cikai...mcm kay lenghzai...sorok dlm poket...hehe...

pun trend gak...gi klas org da xbwk laptop atau beg da skang...budak2 bwk natang2 tablet mcm ipad dsbgnya g klas...mcm aku bwk test pad ngan kalkulator je...test pad tu kalo dr jauh nmpk cam tablet gak...jenama 1malaysia...tp bila lecturer mengajar budak2 yg pki ipad bagai ni men game je...xde la belek notes sgt pun...

malas nk citer pasal ipod...utk aku ipod sgt relevan lg...

org cakap bagus pki iphone ni...bole men game...takat nk men angry bird...pc aku bole men angry bird tahap hd...nk men pes?...xde hal la...aku habis beribu buat pc tu nk tambah beribu lg beli iphone?...sbb senang nk men kat mana2?...kadang2 budak2 kita ajak lepak bergaul dok belek iphone dia men game...org ajak lepak sbb nk bergaul...balik rumah men kat rumah la...time lepak bergurau senda la ngan kawan2...

sbg medium berinternet...hehe...yg ni kadang2 berguna gak...aku leh terima lg...tp tenet kat umah aku lg laju n aku bole download citer ombak rindu...dan lg satu kalo nk surf tenet balik surf kat rumah...kawan2 ajak lepak atau kumpul dgn family sila bergaul...

natang2 teknologi ni buat kita lalai...lalai ngan t'jawab kita sbg muslim utk beribadat tu xmo citer la...itu tgk tv citer gemersik kalbu pun da bole lalai...tp kita lalai dgn t'jawab kita sbg seorg kawan ngan seorg ahli keluarga...aku pernah tgk kat kedai makan...mak ayah bawak anak2 makan kat kedai...si ibu cuba beriteraksi ngan anak dia...tp anak jawab lebey kurang ja sbb mata fokus kat ipad,iphone atau ipod...kesian mak terbabit...

aku mmg anti teknologi skit...bila manusia makin byk teknologi diorg makin gemuk...kadar obesiti da meningkat...mau x...budak2 zaman skang mana nk kuar men petang2 dgn member2 da skang...layan ipad kat rumah suda...mana xgemuk...atlet2 malaysia pun da kurang da...kalo dota ngan angry bird masuk olimpik ok gak sbb ada byk wonderkid kat malaysia ni...kecik2 ponteng sekolah g cc men dota...

dulu kalo org nk tgk movie kena g tgk kat wayang...at least kena jalan gak mcm mana pun...even beli cd atau dvd movie yg nk tgk tu pun at least kena g kedai berjalan gak...skang senang sgt...download kat tenet je...pastu salahkan nasik lemak buat gemuk...menteri2 ni pun bole tahan gak...haha...

No comments:

Post a Comment