Tuesday, October 5, 2010

Pencurik yg mencurik...sila ambik perhatian...

Assalamualaikum,

masuk hari ni da berapa hari kita raya...xkira plak raya berapa hari...kalo posa kira ja...semoga amal ibadat dlm bln puasa yg kita buat berterusan dlm bulan2 yg bukan puasa ni...itulah hikmahnya bulan ramadhan...sbg pemangkin kita melakukan amal ibadat di bulan2 lain...

bukan nk bercerita pasal puasa...tp pasal mencuri...dlm masa 2 bulan ada 3 kes kecurian yg melibatkan aku...walaupun aku xmau terlibat tp demi kwn2 aku terlibat jugak(padahal satu tu mmg salah aku...ngeh2)...

1st day puasa boot member aku bergelar ayie hilang dicuri...ceritanya begini...lps main bola aku jemur boot terbabit dgn boot housemate aku zakwan kat luar...pg buta tu aku br balik dr gi beli makanan utk sahur boot tu nmpk gagah lagi terjemur kat luar tu...nmpk normal je so aku pun berkelakuan normal la...normalnya kelakuan aku ialah aku masuk bilik men pes tgu smpi subuh pastu tido memandangkan 1 ramadhan melaka coti...dlm pukul 10 pagi tu zakwan dgn cemas ketuk pintu bilik aku tanya aku mana boot aku...eh silap...boot ayie...aku mula2 marah gak la sbb wan kaco aku tido trus menggelabah gak...mmg xde apa2 kat tmpt aku jemur boot terbabit...aku tanya ucop yg rumah dia selang 3 bijik je dr rumah aku...dia cakap boot dia sihat je jemur kat luar...lps maki hamun sikit (yg jadi mangsa dgr maki hamun tu wan la), aku msg ayie bagitau boot dia ilang...nk sambung tido da xleh tido...ayie xreply pun...mungkin dia sibuk dgn keje baru dia...lps buat status kat pesbuk aku pun cuba tido...senang la plak tido pastu...mlm tu dkt status pesbuk yg aku bgtau boot tu ilang ayie reply "i'm speechless"...aku tau ayie sayang boot tu...tp bukan niat aku nk bagi kat org camtu je...nanti bila aku ada duit aku ganti balik...ganti balik dulu boot aku yg dah barai tu...pastu baru ganti balik boot ayie...huahua...time tu adipure mungkin da kurang harga skit...


                                          boot ayie tgh beraksi...semoga rohnya dicucuri rahmat

dlm beberapa hari pastu aku dikejutkan dgn kehilangan keta kesayangan amir...rupa2nya ada org sewa keta terbabit dan xmau pulangkan...camna aku bole terlibat dlm kes ni...flashback bbp minggu sblm tu ada org sewa keta tu...time tu amir mtk tlg aku jaga keta tu...org yg sewa keta tu nama dia rizal,bapak rizal dan SABRI...yg deal ngan aku rizal ni...dia bos kepada SABRI...diorg pulangkan keta tu dgn baik kat amir lps bbp hari sewa...dkt2 nk raya SABRI ni dtg nk sewa ngan amir...amir contact aku bagitau "bro,ada org dr ayer keroh heights dtg nk sewa keta...dia kata ko kenal..."..aku pun ye kan je la...aku cam muka suma org dlm keta tu...lgpun rizal tu da sewa 2 kali da sblm tu...rupa2nya rizal tu xtau apa2 plak pasal tu...rizal dtg nk sewa keta...amir terpinga2 ckp SABRI da sewa keta tu...so rizal xdapat sewa keta tu...smpi dateline keta tu patut dipulangkan mamat ni xantar gak lagi...msg ugut nk ripot polis pun xantar2 gak...dgn bantuan rizal kitorg gi umah dia...mak dia cakap "SABRI tu mmg jahat...baru lps kuar lokap...tangkap je dia...jahat sangat"...so kitorg pun report polis...tp xde perkembangan...dikhabarkan sabri bwk keta tu kuar masuk rumah tu tapi xde polis yg nk tahan...mungkin polis tgh sibuk dgn kes sosilawati yg kebetulan mmg terjadi time tu jgk...skang apa jd kat keta terbabit...wallahualam...

kes ketiga melibatkan moto kesayangan aku tp moto milik mong la...tp da jd moto kesayangan aku sbb mong selalu bwk aku nek moto tu gi merata2...time aku xkenal mong lagi pun moto tu byk berjasa kat aku sbb ayie selalu bwk aku nek moto tu...time tu mong tgh bercuti rehat kat umah...so yg jaga moto tu ayie la...tuan boot yg hilang tu...ngeh2...suatu pagi slps raya aku baru bgn tido(xde la pagi sgt...ok la...tengahari) aku bukak pesbuk dan nmpk ucop bagitau moto mong ilang...ades...walaupun bukan moto aku tp sedey gak la...moto tu byk berjasa gak kat aku...

                                                       moto mong yg kena culik

apa yg nk disampaikan kat sini ialah kpd org yg baca blog ni yg pernah mencuri dan still mencuri...silalah pikir2kan...kalo ikut agama aku (ISLAM) berdosa mencuri tu...layak kudung da tangan tu...lebey senang cakap cuba ko yg ada kat tempat tu...walaupun ko pencuri, tp kalo barang2 ko kena curi apa ko rasa?...tau plak nk ngamuk...cacat sgt ke ko xnk keje smpi nk mencuri...lembik sgt ke tulang ngan otot ko tu smpi xmampu nk keje last2 mencuri...so bole conclude org yg mencuri ni adalah selemah2 manusia...lembik...bacul...maybe bapuk lebey keras dr dia sbb bapok pun mampu keje kat booth celcom td aku tgk...geli plak aku...celcom xde duit ke nk amik gadis2 cantik keje kat booth diorg...huahua...

3 comments:

  1. yang bapok tu pehal lak ijat? haha . .

    ReplyDelete
  2. bapok tu td aku jumpa kat mc td...jaga booth celcom...mong bole plak xperasan yg tu bapok...huahua...

    ReplyDelete
  3. tq ijat.aku redha moto aku ilang.lgpun aku da ade kawan baru.sarah.haha!

    ReplyDelete