Friday, December 24, 2010

Malaysia vs Indonesia

  aku xleh tido so lebih baik aku berkarya dkt blog yg dah lama aku x contiang ni...jap lagi nk hantar mong plak...

  lek lu...xstart gi...

ok...bermula dr....sekarang...

  hati jadi panas bila tgk game indonesia lwn malaysia dkt std gelora bung karno..mana taknya bila lagu negaraku berkumandang lagu lain plak yg dinyanyikan...aku dgr la walaupun mamak ks tu bukak sound slow...hati lg panas bila kalah 5-1...fine...adat permainan...nk buat camna...tp insiden tu (bukan yg kalah) xsepatutnya berlaku apatah  lg kita serumpun...

  kenapa korang benci sgt kat kitorang?...apa salah kitorang smpi korang benci sgt kat kitorang?...budak2 indonesia kat mmu ni ok je aku layan...main bola sama2 kat pdg mmu...main bola injured aku gak tolong papah kuar...lecturer aku dulu pun org indonesia...baik je...amah kwn mak aku nk balik indonesia smpi nangis peluk2...punya la sayang kat amah dia tu...

sbb ni ke?:

1.Malaysia curi kebudayaan Indonesia???

  emm...curik?...ye ke?...tahukah anda beberapa sultan2 kat malaysia ni  dr keturunan yg dtg dr kepulauan indonesia?...Raja Lumu sultan 1st selangor...org bugis...sultan melaka dulu pun parameswara dr kepulauan indonesia...jd byk la kebudayaannya sama...org negeri sembilan pun byk org minang...sama jugak...kaler kulit sama...bahasa lebih kurang sama...rambut sama hitam...mana nk jauh beza...xkan xreti2 lagi...etnik melayu sendiri pun ada jawa, ada minang, ada bugis...semua tu dari indonesia la...dah kebudayaannya sama...nk buat macam mana?...bukannya mencuri...tp itu mmg milik diorang...

  dekat malaysia ni ada jugak cina...ada jugak india...org cina kat malaysia claim tarian naga tu kebudayaan diorang...fine...xde plak tanah besar China nk ganyang malaysia atau 粉碎 ---> google translate...huahua...
orang india plak cakap capati tu makanan tradisi orang india...India yg ada shah rukh khan pun xde la plak bising2...

tarian singa...rilek je main kat malaysia...siap ada pertandingan gi fight ngan negara China

2. TKI Indonesia didera???

  yg ni aku mengaku la mmg ada amah Indonesia didera dan mmg salah pendera tu...tp kita hukum dia...bukannya kita lepaskan diorg...baru2 ni dkt arab ada juga amah indonesia jd mangsa majikan dia...so, teori beberapa org indonesia yg cakap rakyat malaysia kejam pada tki indonesia tu salah sama sekali...dkt negara lain pun jadi jugak benda ni...hmmm...aku percaya dan yakin kalo rakyat malaysia jd amah kat indonesia pun pasti ada kejadian amah malaysia didera kat indonesia...bila ko jadi bos kadang2 ko rasa ko boleh buat apa saja kat kuli ko...x pecaya?...cuba kita hantar amah malaysia kat indosia tgk...konfem...nk menguatkan lg teori aku ni ialah bila aku tgk sinetron indonesia...sedara sendiri pun didera-dera walaupun baik+cun...

  dkt malaysia ramai tki buat perangai sebenarnya...bunuh majikan, curik duit, curi anak org, rogol, rompak, bunuh, menipu...tp xde la paper malaysia buat front page 2-3 bulan...pastu kerajaan malaysia baik hati amik lagi tki...nk tlg indonesia punya pasal...smpi kalo hr ahad jln kat area puduraya tu penuh je tki lepak tepi jalan...ape yg dibuatnya lepak camtu aku pun xtau...gi la tgk wayang ke...main snooker ke...futsal ke...lepak tepi jalan tgk keta lalu buat apa...

sumiati yg didera majikan dia kat arab

3.kes manohara???
  ini cerita laki bini...aku malas nk masuk campur...buat apa nk masuk campur...biar la diorg settle sendiri...buat apa yg ni pun nk jd isu?...ashraf sinclair ngan bunga citra lestari kawin ok je diorg...siap ashraf tu power cakap indonesia lagi...aku cakap indonesia jadi cakap sabah...cakap sabah jd cakap indonesia...

4.malaysia diberi kemerdekaan secara aman oleh inggeris???
  ini pun diorg buat isu...malaysia diberi kemerdekaan oleh inggeris sedangkan diorg fight dgn kekuatan utk dpt kemerdekaan...haha...silap...huahuahuahua...kalo pendekar2 indonesia yg fight utk merdeka tu masih hidup...aku yakin diorg sendiri xnk dpt kemerdekaan dgn cara tu...buat apa?...hilang saudara...hilang laki...hilang anak...yes they are true hero...tp kalo ko gado ngan member ko...member ko tu bole berunding...berunding la...buat apa nk sakit badan...tp aku xsalahkan org dulu2 yg fight utk kemerdekaan diorg...tahniah la sbb da berjaya...org sekarang memang patut berbangga dgn diorg...tp xperlu la jadikan itu sbg isu nk ganyang malaysia atau nk mendabik dada yg korang lg power dr kitorang....tentera islam yg mmg kuat dulu takluk mekah macam mana?...setitik darah pun tak basah bumi...

  buat apa la korang nk susah2 ganyang kitorang...buang duit, buang masa, buang tenaga... kami pun x smpi hati nk gado ngan korang...adik beradik org malaysia ramai kat indonesia...tambah plak ramai dr kita saudara seislam...korang susah kami tolong...gempa bumi, tsunami, gunung berapi, time korg dok baling taik kat kedutaan kami pun kami tlg lagi...tki kami tolong sbb kami tau korang memerlukan...sbb tu ramai yg masuk secara haram sbb kami tau korg sgt memerlukan bantuan kami...korang pun kira tolong kami jugak la...tgk benda2 yg gaduh ni pun benda remeh ngok ngek je...org sri lanka tgk pun gelak...bangang...pasal ni pun nk gado...

  da la...aku membebel byk pun bukan ada org indonesia nk baca pun...tp kalo ada yg baca pun yg keras kepala+bodoh tu tetap xkan ubah pendirian walaupun diorg salah...lantak korg la...aku peduli apa...calo bete...

No comments:

Post a Comment