Monday, December 27, 2010

Tanah Tumpah Darahku!!!

pc aku masuk clinic...katanya capacitor dia bengkak2...doktor bertugas cakap dia perlukan pembedahan implant mobo...aku dgn hati yg berat (kopak duit beb) cakap ok la sambil menangis teresak2 di bahu mong...habis basah bahu mong dipenuhi mukus dan air mata aku...sbb tu aku rajin menulis kat blog ni...sbb aku pinjam laptop mong...haha...xde apa2 kat laptop ni kecuali main game facebook ngan tulis blog...nk kutip duit kat cityville,millionaire city ngan cartown lmbt lg so aku pun menulis la dkt sini...nk study pun xleh bukak office(yg ni yg plg best)...

minggu ni salji kat london...sejuk beb...tp kat asia tenggara tgh panas...tambah2 kat malaysia ngan indonesia...panas ngan slogan "tanah tumpah darahku" vs "garuda di dadaku"...hati aku bangga bila tgk team malaysia yg dibarisi pemain2 yg belum baligh dlm dunia bola sepak masuk final...100% warga tempatan yg lebih penting...teringat waktu mak aku call masa malaysia kalah ngan indonesia dulu "xyah la tgk malaysia main...mengarut ja"...apa la mak aku nih...utk pengetahuan korang, mak aku seorg guru sejarah...org yg bertanggungjawab menyemai semangat nasionalisme dlm hati aku ni...smpi adik aku nangis waktu tgk malaysia kalah ngan thailand tahun lps...bila mak aku camtu......apa aku nk jwb...tp aku tau...dia pun nk m'sia menang...tgk la kalo m'sia menang...kalo kuar nasi lemak kopi o ke...kuar mhi ke...dia khusyuk je tengok...

semalam malaysia lawan indonesia...menang 3-0...cayalah...aku x mampu ke stadium...masalah transport+masalah klas pack besoknya+masalah duit(biasalah...aku mana ada harta)...aku tgk kat kedai mamak kat melaka ni...tgk ramai2 dgn member2 semua...tgk kat rumah tv kecik...x havoc...bile manap ada sekali jadi seronok...haha...kadang2 kelakar jugak tgk dia...tp terbakar wooo...haha...

overall game malaysia memang best...layan gila tgk sambil makan koay teow goreng mamak...apa yg dingomelkan geng2 indonesia mmg xberapa nk enak didengar...laser...time game lwn diorg dulu diorg yg start dulu...ada bukti...pastu cakap kita menang dgn cara "curang"...wtf!!!...bile kalah diorg akan cari alasan...biasa la tu...sama gak macam malaysia kalah dulu kita cakap diorg pki org luar...tp yg baik pasal kita ni ialah kita move on...xdehal la kalah...fight je la...apa susah...sharbinee waktu kena laser tu pun senyap je...xdehal...lek je...lampu limpah stadium pun buat ko silau...apehal ok je...flash camera lg...kamon la...

dr bola sepak diorang campur adukkan dgn isu2 yg lain...apa la...kalo bola tu terajang sudey...buat apa nk campur kes manohara...kes curi budaya?...apa benda ni...ko amik player luar tu xkira curi player luar?...haa???...biasa la tu...marah boleh buat kepala jd x betul...kesan dr game semalam bbp website ngan blog milik rakyat malaysia dihack...wtf...emo betul...rilek la...main bola tujuan dia nk rapatkan sesama kita...jgn la ambik yg keji2 tu...

2 mgu lps game team aku pun dicemari ngan insiden pergaduhan...tp alhamdulillah xde apa2 yg berlaku...cuma pesanan aku kpd pemain2 bola sepak semua...ref ada...kalo kena terajang ke..kena sepak ke...dia ada...itu la gunanya teknologi kad merah dan kad kuning...penat2 org invent kad plg berkuasa di dunia tu...sebenarnya tournament2 yg dianjurkan dkt kampus2, taman2 tu sebenarnya tujuan utk mengeratkan sesama kita...bukannya nk bergaduh...jgn terlalu kompetitif...pikir balik...nk menang smpi patah kaki tu xberbaloi dgn hadiah yg xseberapa tu...hadiah mng tahun lps pun xdpt lagi...tujuan game tu diadakan lebih kpd utk kita saling kenal mengenali antara satu sama lain...kalo x pasal bola aku xkenal ayie, ucop, mong, akasyah, amir dan lain2 lagi...cuba bandingkan kwn2 yg korang kenal cuma kat klas dgn kawan2 yg korang kenal yg main sama2...lain kan?...yg main sama2 ni lebih rapat...gelak sama2...gurau sama2...

last sekali sebelum aku nk gi main bola ni aku nk ucapkan selamat berjaya kepada safiq rahim dan rakan2...semoga safiq rahim ngan khairul fahmi sudi baca blog aku walaupun korang xminat paramore dan blog aku xbest...aku bangga dgn korang...aku sentiasa kat belakang korang..."SOKONG KAMI BUKAN SEKADAR MENANG...SOKONG KAMI SEPANJANG ZAMAN...KERANA MALAYSIA, TANAH TUMPAH DARAHKU!!!"

1 comment:

  1. powerrr Malaysiaa . . . 10 minit score 3 . . hahahaha . .

    ReplyDelete