Tuesday, April 26, 2011

Nasik Lemak Makanan Kegemaran Kay Lenghzai


Aku terpanggil utk meluahkan pendapat aku walaupun xde sapa2 mintak utk komen pasal isu nasik lemak ni...kalo betul nasik lemak da xde kat sekolah lps ni...sila haramkan plak air batu sbb nanti budak batuk bg alasan xnk pergi sekolah...
 naim n kay lengzai: "kami suka makan nasik lemak...tp kami xsuka makan makanan korea"

luqman syazwan: "aku suka makan nasik lemak...tengok...xgemuk pun"

betol ke sbb nasik lemak budak jd obesiti...pada aku itu cuma salah satu faktor ja...kalo haram pun nasik lemak kat sekolah pasni masih ada byk natang lain yg bole buat diorg jd gemuk...

arwah atuk aku makan nasik lemak tiap2 hari dr dia muda...br 2 bln lps dia meninggal...taf je dia...atuk aku ni mmg mkn nasik lemak hari2...tp da makan nasik lemak tu xde la dia ddk saja macam budak2 nerd pki spek mata tebal asyik baca komik ngan main game tu je...atuk aku sblm breakfast dia pergi sapu sampah kat luar dulu...da siap nenek aku siapkan sarapan dia masuk makan...makan nasik lemak la...abis breakfast dia kuar sapu sampah balik...petang karang dia potong rumput lagi...

budak2 zaman skang byk obesiti sbb manja...byk main game...malas...game berlambak2...ada game kat pc...game kat ps...xbox...semuanya kalo main pun ddk je...xberpeluh lansung...yg berpeluh jubo diorg je sbb ddk lama sgt...bwk2 la main bola ke...main takraw ke...berkebun ke...sihat la...kayuh basikal pun xnk dah skang ni...katanya buat apa naik basikal...keta kan ada...

ada plak facebook,myspace,ym, etc...kuar umah pun jarang...nk berkawan ddk je dpn komputer...itu yg spek mata tebal mcm chipmunk tu...mcm mana nk sihat...

movie pun download kat tenet...kalo dulu org pergi tgk wayang naik bas 2-3 bijik baru sampai...berpeluh2 sblm masuk wayang tu...skang plak, xpayah susah...donlod je kat tenet...

mak aku citer arwah moyang aku dulu cukup pantang kalo tgk cucu2 dia ddk xbuat apa2...stadi pun dia marah sbb kalo stadi dia nmpk kita ddk rilek goyang kaki sambil baca buku...tgk la skang...adik-beradik mak aku mana ada yg gemuk...ada?...ada?...xdak...

LONG LIVE NASIK LEMAK!!!

NSIK LEMAK NEVER DIE!!!

5 comments:

  1. Perghhh!!! Nak study pun tak boleh ke?? hahaha. Tapi kurang setuju la kalau family kau takdak yang tak gemuk . . Anda bagaimana? hihi

    ReplyDelete
  2. huahua...aku xgemuk le...maksud aku adik-beradik mak aku yg 10 org tu...xde yg gemuk...aku pun mana gemuk...bmi ideal...

    ReplyDelete
  3. ceh ijat, bmi ideal. prot boyot gak. hahaha

    ReplyDelete
  4. hehe nasik lemak sedap dan enak... betol2 sapa kata nasik lemak wat jadi gemuk.. per cerita saya dulu jarang nak man nasik lemak gemuk jugak huhu..

    ReplyDelete
  5. haha..."dr dulu jarang makan nasik lemak gemuk gak"..."dr dulu selalu makan nasik lemak xgemuk2 gak"...2 fact yg membuktikan nasik lemak sgt innocent...

    ReplyDelete